Kan ik een axolotl een weekend alleen laten?

Ik zit er over na te denken om een axolotl te nemen in mijn studio als student zijnde. Ik het super leuke en interessante beestjes.

Ik wil echter wel in de weekenden naar huis. Is het mogelijk om ze twee nachtjes alleen te laten met wat extra voer? En wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
http://www.licg.nl/p7/dieren/amfibieen/amfibieen/axolotl.html
http://www.axolotl.org/
Rieneke1
7 jaar geleden
@Ritsuka, goede link. Nog niet zo simpel om goed voor deze dieren te zorgen lees ik.
Z512099
7 jaar geleden
Dat extra voer kan wel voor extra waterpollutie zorgen.

Antwoorden (1)

Nee. Een axolotl moet je dagelijks even bekijken om te zien of het dier gezond is. Ook moet de watertemperatuur worden gecontroleerd, en eventuele voedselresten worden verwijderd. De axolotl moet één keer per dag gevoerd worden. Slechte voeding kan tot grote problemen leiden, zelfs met de dood als gevolg. Dus je moet echt elke dag gevarieerd voedsel aanbieden.
Amadea