Waar kan ik een parkietje kopen?

Hoi allemaal,
Ik mag van mijn ouders een parkiet kopen en ben dan ook opzoek. Ik wil graag een grasparkiet en het liefste een met een kooi erbij. Ik zou het mooi vinden om een parkiet te kopen van iemand die hem kwijt moet (wegens scheiding, allergie, enz.) Ik ben al opzoek via marktplaats maar heb nog niet echt iets gevonden. Hebben jullie ideeën waar ik nog meer kan zoeken of zoeken jullie toevallig een nieuw baasje voor je vogeltje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ongeacht welk dier je koopt, het beste ben je af bij een hobbykweker/fokker. Zoek iemand die liefde heeft voor het dier en weet wat hij/zij doet.
Castle
7 jaar geleden
Precies. Hobbykwekers genoeg. Dan heb je hem ook van jongs af aan en kan je het goed tam krijgen.

Antwoorden (3)

Ligt eraan waar je woont, in een dierenwinkel kan je ook gaan kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Firma Rutgers
Dierenwinkel
Adres: Plein-Zuid 5, 7121 EX Aalten
Telefoon:0543 475 999

of

Wilma's Dierenshop
Dierenwinkel
Adres: Markt 5, 7091 CJ Dinxperlo
Telefoon:0315 653 112

(Dit zijn dierenwinkels die ik ken ik weet niet of je hier dichtbij woont of je ver wilt rijden)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Dierenwinkel is eigenlijk altijd broodfok, dat wil je niet steunen.
Ivana
7 jaar geleden
Nee, Ritsuka, dat is niet helemaal waar. Ook goede hobbyfokkers die bij tentoonstellingen in de prijzen vallen, zetten het restant (na de tentoonstellingen in november) af bij de dierenspeciaalzaken.
Als je nog even geduld hebt, kan je bij een hobby-kweker een vogel direct uit het nest bemachtigen. Ze zijn dat 6-8 weken oud. Met goede voorlichting en veel liefde heb je dan een vogel die direct tam is.
Het enige nadeel is dat je op die leeftijd nog niet kan zien of het een popje of een man is. Mannetjes bijten zachter dan popjes (als ze bijten). Maar ook bijtgedrag is te sturen door veel wilgentakjes te geven.
Ga eens informeren bij een hobbykweker. Je vind ook op Marktplaats goede adressen. Je kunt altijd vragen bij het contact wat je legt, of er ook op wedstrijden prijzen gewonnen zijn.
Dit is een heel ander circuit dan bij honden en katten die op Marktplaats staan en niet altijd helemaal safe zijn.
Ivana
7 jaar geleden
bij dierenwinkels
welkoop
je plaatselijke dierenwinkel
en kijk eens op marktplaats