Wat eten kikkervisjes?

Ik heb kikkervisjes in de klas. ze zijn vanmiddag uit het kikkerdril gekomen, maar wat eten ze eigenlijk? De een zegt droog visvoer maar de ander raad dit af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
75.9K
itsme
13 jaar geleden
Pas maar op voor de geelgerande watertor, want dat is een geduchte vijand voor de kikkervisjes.
Maar stel daar hier op GV geen vragen over... want dat is explosief materiaal.

Het beste antwoord

iedereen heeft gelijk
ze eten eerst hun eigen dril, en daarna algen uit de sloot.
als je regelmatig het water ververst met slootwater, dan hoef je ze niet bij te voeren.
zou je kraanwater gebruiken (echt liever niet doen) dan lusten ze ook goudvisvlokken. Komkommer en sla heb ik geen ervaring mee.

heb je er erg in, dat ze zo rond half mei pootjes krijgen en de bak uit moeten?
Eerst komen de achterpootjes, en de voorpootjes groeien door de kieuwen heen, dus daarna moeten ze een plekje hebben waar ze "op het droge" kunnen uitrusten, anders kunnen ze zelfs verdrinken.

Dus vóór de meivakantie buiten terug in de sloot zetten, of mee naar huis nemen en ze één voor één terugzetten.
Ze worden namelijk niet allemaal tegelijk "rijp"

en zet de bak niet in de volle zon op de vensterbank. Hoewel de algen dan goed groeien, wordt het water heel snel te warm.

tip: bij Ikea heb je voor 1,95 ofzo doorzichtige plastic opbergbakken, die prima geschikt zijn als aquarium.
Dan hebben ze lekker de ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

misschien helpt deze link je verder
s6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikkervisjes voeden zich met algen. Als je een pot water in de zon zet zullen zich vanzelf algen ontwikkelen. Maar ook in het water waar de kikkervisjes nu inzitten zullen al algen zitten uit de sloot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze beginnen eerst aan het dril waar ze uitgekomen zijn en gaan vervolgens verder aan alg en plankton

Toegevoegd na 1 minuut:
een takje groen plaatsen (te koop in iedere dierenwinkel) is er kikkervisvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikkervisjes eten algen en wieren. Je kunt ze voeden door ze in slootwater te laten zwemmen (in een pot). Volgens het boek ""Kikkers"" uit de serie ""Natuur in beeld"" kun je ze ook sla geven. Met dit laatste hebben we geen ervaring.
Meer infomatie vindt u bij www.diereninfo.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plakje komkommer en die vlokken voor goudvissen wordt ook graag gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gooi gewoon slootwater in de bak
daar zit watervlooien in en dat eten zo ook
dus gewoon sloot water GEEN gewoon kran water dan gaan ze dood !
en ook een BEETJE vis voer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste zijn watervlooien of muggenlarve droog visvoer voor guppen kan ook let wel op geen groen visvoer een kikkervisje is een carnivoor