De gekleurde ringen die een postduif naast zijn identificatiering om heeft, zijn vluchtringen. Vind je zo'n duif, dan is hij tijdens een vlucht verdwaald, of uitgeput, of al tijden verwilderd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de duidelijkheid: met een vlucht bedoel ik dat hij in Frankrijk of Spanje is gelost, en zo snel mogelijk terug naar huis moet vliegen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Goede kans dat het beestje uitgehongerd en uitgeput is.
Geef de duif wat duivenvoer en water, maar bijf het beestje niet voeren, want dan heb je kans dat hij niet meer weggaat.