Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang blijft een konijn warm na zijn dood?

Mijn konijntje is helaas overleden:(
Maar ik ging vanochtend bij hem kijken en ik had hem in een mandje gelegd met dekens om hem warm te houden.
Ik vond hem naast het mandje..
Ik ging om 07:00u bij hem kijken en toen was die nog warm maar wel dood..
Maar als ik nu in zijn nekje voel is die nog steeds warm.
Hoe kan dit?
Zijn oogjes zijn open en hij beweegt gewoon helemaal niet meer, waarom is die dan nog steeds warm?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Heel vervelend voor je!

Je konijn koelt redelijk snel af en zal ook verstijven na 1-2 uur. Als je konijn nog hartslag heeft, maar verder niet beweegt dan is er natuurlijk wat anders aan de hand.

Ik ga er echter vanuit dat je konijntje nog wat warm blijft omdat je konijn binnen is en een vachtje heeft. Daarna zal het konijn de kamertemperatuur aannemen, dat voelt natuurlijk ook niet echt koud aan.

Sterkte met het verlies van je huisdier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is niet zo raar dat hij nog warm is hoor. Afkoelen gaat heel langzaam, dat is bij mensen ook, al zijn die een stuk groter. Daarom hoor je in politieseries altijd dat de temperatuur van de dode wordt opgenomen, zodat ze kunnen berekenen hoelang hij ongeveer dood is. Jouw konijn lag lekker warm binnen dus die zal langer warm blijven dan een konijn buiten in een koudere kooi.
En eerlijk gezegd, gaan bij doden niet altijd de ogen vanzelf dicht. Ook bij mensen niet, dat wordt dan door iemand anders gedaan
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Buiten (kouder) zal hij na ongeveer 2 uur al ect afgekoeld zijn. Maar ik denk, dat je konijntje binnen ligt? Dan wordt hij niet zo snel koud.
Als je denkt, dat hij nog leeft (denk je dat?) dan kan je hem een pijn prikkel geven, bv met een papiertje in zijn oog.
Normaal doet dat écht zeer en zal hij reageren.
Maar als hij echt overleden is, dan gebeurt er niks.

Ik heb zelf konijnen, cavia's,ratten, hamsters, honden en katten (gehad) en ik heb nog nooit meegemaakt dat de oogjes vanzelf dicht gingen. De oogjes zijn open, als ze dood zijn.
Maar ze glanzen niet meer. En na een dagje (ev 2 dagen) gaan de oogjes er ook anders uitzien. Mijn buurmeisje vroeger noemde dat "krentjes". (vind ik nog steeds naar om te horen, maar klopte eigenlijke wel)

Misschien heb ik je zo geholpen.
In eder geval heel veel stertke met het verlies van je huisdier-vriendje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding