Is een bulldog echt zo gemeen en agressief?

Is een bulldog van nature zo agressief of komt dat door de manier van hoe ze worden opgevoed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Bulldog is een verzamelnaam voor een hele groep soorten. Engelse en Franse bullen zijn doorgaans heel lief en aanhankelijk, zeker de teefjes. Reuen kunnen nog wel eens dominant zijn naar andere honden.
In principe zijn bijna alle honden niet agressief, maar worden ze agressief gemaakt. Bij het ene ras gaat dat makkelijker (bv terriërs) dan het andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen enkele hond is gemeen. Gemeen is een oordeel en heeft te maken met bewust gedrag; iemand doet opzettelijk gemeen naar een ander. Ik zou dat eerder bij mensen willen zeggen, niet bij dieren.
Agressie kan min of meer in de soort ingefokt zijn, en heeft in feite niks met het ras te maken, dat kan bij elk ras zijn.
Je kunt een hond wel agressief maken door een slechte opvoeding en daar is niet zo heel veel voor nodig.
Dus het antwoord: nee, een bulldog is niet van nature agressief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er bestaat niet zoiets als een agressief ras. Het hangt grotendeels af van hoe de hond thuis behandelt wordt. Het ligt aan de opvoeding van de hond. Als de hond jaren mishandeld is geweest is het normaal dat hij agressief is. Dit is een soort van verdedigingsmechanisme. Geen enkele hond is agressief geboren.