Wat is over het algemeen veiliger, een cijferslot of een sleutelslot?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan diegene die het slot gebruikt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Omdat u de deur nooit op slot heeft, is deze vraag onzinnig? Uw antwoord is alvast naast de kwestie, leer eens te antwoorden op een simpele en zinvolle vraag. Verder als u ook de fiets of wagen vrij achterlaat, zal het niet lang duren eer u het kwijt bent. Overigens, een goed cijferslot van minstens 4 combinaties, is even moeilijk te kraken als een sleutelslot. Gebruik beide, dat laat het langer duren voor een dief er mee weg geraakt, want wie echt wil, slijpt het door en is er mee weg.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Slot? Ik heb nooit de deur op slot.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3-cijferige slotjes van 3 € zijn prul en heb je gelijk open, een sleutelslot van die prijs trek je ook zo stuk. Een degelijk cijferslot van minstens 4 cijfers is even moeilijk te kraken als een sleutelslot uit dezelfde prijscategorie. Maar. Wie echt wil, is er toch mee weg. Spijtig genoeg. Gebruik beide sloten, je wint er tijd mee en dat heeft geen enkele dief te veel! Succes.

Antwoorden (5)

Cijfersloten zijn altijd speelgoed. Daar kun je niets serieus mee afsluiten, behalve een kluisdeur.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zo'n vermoeden heb ik ook. Vooral die kleine cijferhangslotjes lijken me erg makkelijk te kraken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige voordeel van een cijferslot is dat je geen sleutel nodig hebt...
Een sleutelslot. Cijfersloten heb je alleen tijd nodig om ze open te maken. Een sleutelslot kunnen veel minder mensen zo even openen (Hoewel een paar stalen pennetjes voor de meeste eenvoudige sloten genoeg is ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sleutelslot is beter en veiliger.
Het is wel heel erg jammer dat wij ons over dit soort zaken
druk moeten maken. Je moet gewoon met je handen van
andermans spullen afblijven , maar het zij zo, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, sloten zouden een overbodige uitvinding zijn in een wereld zonder dieven, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paco1024: zo'n Kryptonite die je met een BIC-pen of het karton van een toiletrolletje kunt openmaken? ;-) http://www.engadget.com/2004/09/14/kryptonite-evolution-2000-u-lock-hacked-by-a-bic-pen/ http://www.youtube.com/watch?v=_2vLtpVPqhI
een goed sleutelslot is beter dan alle andere sloten; en slecht sleutelslot is in ieder geval nog beter dan een goed cijferslot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste simpele cijfersloten kan je snel en effectief "voelen" wat het juiste cijfer is als je een beetje "druk" op het slot zet.
En dan is het ding zo snel open dat zelfs omstanders denken dat je de code kent.

Uiteraard is dit niet zo voor de echte kluisdeur sloten....maar zelfs die hebben vaak EN een sleutel EN een code.

een slecht sleutel slot is trouwens met een paar pinnen ook snel open....