Ik vraag me af of dit Duitse geschenk kunst of kitsch is. Kan iemand mij hierover iets meer vertellen en eventueel de waarde?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Het is niet Duits maar Pools, van Bunzlau Castle. De Engelse naam ervan is Cheese lady. Als je daarop googelt zijn er op afbeelding heel veel verschillende variaties van te vinden. Exact dezelfde als op jouw foto staat daar helaas niet bij, maar deze lijkt er behoorlijk op: http://www.artisanimports.com/Polish-Pottery-Boleslawiec-Stoneware-Cheese-Lady-GU1124-Zaklady-Ceramiczne-pattern-41A-H9371H.html
met een normale prijs van ongeveer 43 dollar dus zo'n 40 euro.

Het is dus noch kunst, noch kitsch. Maar een bijzonder stuk serviesgoed dat niet goedkoop maar ook niet duur is.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsjonge Amadea. Ongelooflijk dat je zo vlot met zo'n compleet antwoord komt. Echt, heel hartelijk dank.