Wat kan ik doen tegen geluid overlast?

We hebben onderbuurman die midden in de nacht feestjes heeft dealers komen daar op de vloer en hij dealt ook zelf
Woonfriesland doet er weinig aan want de buurman klaagt over ons we hebben onze hond weg moeten doen omdat onze hond gek werd van zijn muziek hij ging steeds meer blaffen we moeten nu een ondervloer aanschaffen we hebben onze muziek zet weg gedaan liggen doordeweeks vroeg op bed vanwege werk
Maar dan viert hij feestjes van 8 tot 5 sochtens hij word nooit voor dingen aan gesproken we hebben een scooter onze enige vervoer zaten opeens messen steken in 3 hebben nieuwe banden er omheen gezet betaald door bewind zijn nog niet eens een maand oud en is weer een mes in gedrukt
We hebben tegen de woningbouw verteld dat hij dealt waarschijnlijk heeft hij dat gehoord ook zijn vriendjes zouden naar ons toe gaan boos wat moet ik doen want wij zijn de pis paal de woning bouw doet niks aan die dingen wat ik net vertelde hij pakt ons alleen aan hij zegt julie moeten dan maar verhuisen en bood ons dik duur huis aan dat kunnen we niet betalen
Pleas wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Z512099
7 jaar geleden
Dat komt niet meer goed, gaat van kwaad naar erger, verhuizen is nog het beste.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet niet naar de woningbouw, maar naar de politie gaan met de klacht geluidsoverlast.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt melding maken bij de GGZ, "meldpunt zorg en overlast". Dat kan ook anoniem. En aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is gewoon irri hij draait luide muziek maar wij krijgen de schuld overal van en banden zijn gewoon lek gestoken een mes hebben de band erom weg gehaald en je ziet gewoon dat er met een mes is in gestoken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je weet niet wie dat gedaan heeft. Al is je vermoeden sterk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn maat zei we pakken hun nog wel wat ze verteld hebben de volgende dag is de band lek is wel toevallig
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar bewijs heb je niet. Dat is wel nodig voor de politie.

Antwoorden (1)

Ga eens praten met de wijkagent. Hij/zij kan niet alles oplossen, maar misschien wel een beetje, of je anders raad geven waar je wat aan hebt.
Ook kun je huiseigenaar/verhuurder formeel aansprakelijk stellen. Je krijgt immers niet het woongenot waar je op mag rekenen. Laat je hierbij wel begeleiden door een jurist die de weg weet. Als je onderbuurman weet of vermoedt dat je een procedure hebt gestart om hem uit zijn huis te zetten kan e.e.a. zomaar escaleren. Dus ook iets om eerst met de wijkagent te bespreken.