Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat er op de ene plastic fles wel statiegeld en de andere weer niet?

De Coca Cola Light geeft geen statiegeld. (de standaard cola van Coca Cola weet ik niet)
Dat is toch dé cola original? Dan zou je juist van hun product meer verwachten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op Coca cola light zit wel degelijk statiegeld. Ik snap niet hoe je hierbij komt. Ik heb elke week een stel flessen en ik betaal toch echt statiegeld voor en ik krijg het ook gewoon bij het inleveren van de lege fles weer terug.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op alles 1,5 l. flessen van Coca Cola zit gewoon statiegeld. Ik weet niet zeker of het op de andere flessen ook zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mikte net nog 2 Coca Cola Light flessen door dat apparaat en hij knalt ze er allebei met dezelfde vaart weer uit, vandaar...
Heb ze dus weg gegooid.
:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het apparaat ze niet accepteerd wil niet zegen dat er geen statiegeld op zit.
Eerder zal er sprake zijn dat de fles niet goed in vorm is of iets dergelijks.
Op het etiket staat of er statie geld op zit .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer weggooien Patcat, het is zoals Nelly3 zegt. Volgende keer gewoon bij een ander apparaat proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het waren wellicht buitenlandse flessen. Ik woon in Frankrijk en daar zit geen statiegeld op de flessen. Als ik in NL ben en ik lever ze hier in, dan krijg ik ook geen geld terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Travistar gelijk heeft. Ik woon vlak aan de Duitse grens en flessen die ik in Aachen koop, kan ik in Nederland ook niet inleveren.

Andere antwoorden (2)

Alle flessen hebben statiegeld zowel light als gewone cola tussen haakjes.
Drink liters cola light maar betaal altijd statiegeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten dat er op cola light wel statiegeld zit, zover ik weet zitten er op alle cola flessen de originele maar ook namaak bijv. van de lidl gewoon statiegeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding