ik heb een groen blijvende clematis.maar nu zijn toch alle bladeren er af.stengels blijven wel groen.hoe kan dat.en moet ik hem nu snoeien?

hij zit in een groote bak op het balcon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De Clematis kan nu niet bevroren zijn, het heeft nog niet eens bevroren, wat het wel heeft gedaan, heel veel geregend.
Ik weet niet op de Clematis in de regen staat, maar ik ben bang dat zijn wortels verrot zijn, hierdoor kan hij geen vocht meer opnemen en laat zijn blad vallen.
Hem afknippen tot 20 cm. wil misschien nog helpen, maar ik vrees het ergste.

Door al zijn blad te laten vallen, probeert een plant te overleven, immers, hij hoeft dan niet meer voor al dat blad te zorgen, maar blijft hij te nat staan, dan gaat de rest ook dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als eerste zou ik er voor zorgen dat hij in een goed gedraineerde pot komt te staan, zodat het water weg kan. Een eventuele schotel er onder na regenbuien legen. En anders is hij misschien nog te redden als hij een poosje in de berging staat. Wel met voldoende licht uiteraard. Proberen kan altijd. Zo lang er leven in de plant zit (groene stengel) is er hoop!
Met planten kun je soms kleine wondertjes meemaken.