Hoe maak je een stinkbom?

Als experiment wil ik een stinkbom maken, hoewel ik niet weet of bom de goede term is. Niets hoeft te ontploffen ik wil bijv een ballon met een goedje wat extreem stinkt.

Mijn vraag is dus vooral: Hoe maak je een goedje dat extreem stinkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Het beste antwoord

Het gas van een stinkbom heet waterstofsulfide of zwavelwaterstof. Je kunt het maken door aluminiumsulfide te laten reageren met water. Helaas kun je geen waterstofsulfide bij het Kruidvat kopen. Dat komt ook doordat waterstofsulfide behoorlijk giftig en brandgevaarlijk is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Aluminiumsulfide kun je ook moeilijk kopen. Met Google vond ik nog een handboek waarin je wellicht iets kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Azijn en bakpoeder (Natriumwaterstofcarbonaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet een dag van te voren een hele liter erwtensoep...
Heel onschuldig en heel effectief... (en niet giftig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:))
Wat ook goed stinkt zijn rotte eieren.