Sinds 1,5 week heb ik last van hele kleine zwarte kevertjes/torretjes in huis (zie foto). Wie weet wat voor één het is? zodat ik ze kan bestrijden :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Antwoorden (2)

dat zijn lapsnuitkevers!
als je ze ziet, meteen doodmaken of buiten gooien, want ze eten je planten op, terwijl de larven de wortel aantasten.
bij het tuincentrum kan je aaltjes van ecostyle bestellen om ook van de larven in je bloempotten af te komen.
bestrijd ze grondig, als je planten je lief zijn!
Rieneke1
12 jaar geleden
Wij hebben deze kevertjes ook gehad en die bleken op een plant in de tuin te zitten. Via een bovenluikje, dat openstond bij mooi weer, kwamen ze het huis in. Kijk dus bij het bestrijden even goed waar ze vandaan komen.