Is een kantopsluiting nodig voor het gazon?

Als je dat niet doet, loopt de grond van de border dan bij regen in het gras? Kantsteken vind ik niet zo'n probleem en ik vind een natuurlijke overgang tussen gazon en border mooier.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.vtwonen.nl/tuinieren/gazon-aanleggen/kantopsluitingen/

Het beste antwoord

Nee, dat is niet nodig. Tenzij je een duidelijk hoogteverschil wil maken (en behouden) tussen gazon en border. En het is handig als je planten in de border hebt die zich snel uitbreiden door oppervlakkige wortelstokken te maken. Om te voorkomen dat die planten je gazon gaan overnemen kun je ze tegenhouden met een kantopsluiting.
Inekez1