wat is dit voor plantje ? ik kwam het tegen langs een smal paadje in de duinen ol Terschelling.

Ik probeer een foto toe te voegen.....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Dit is waarschijnlijk een leermos. Daarvan bestaan verschillende soorten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik vermoed dat dit Groot leermos (Peltigera canina) is, een forse soort met een viltige bovenzijde en witte rhizinen. Kenmerkend zijn de iets naar buiten gebogen randen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel
Antoni
7 jaar geleden
Graag gedaan!