Wat is een barrelsauna precies?

Ik kom vaak in de sauna, maar ik weet het verschil niet tussen een borrelsauna en een gewone sauna.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Barrel is een engels woord voor 'vat' of 'ton'.
Een barrelsauna is een sauna in een grote houten ton.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een traditionele sauna is rechthoekig. Door de ronde vorm van de ton ontstaat een meer vloeiende luchtstroom van warme lucht, zonder temperatuurverschillen in de hoeken. Er hoeft ook geen loze ruimte in de hoeken te worden opgewarmd, wat zuiniger is in de stookkosten.

Barrelsauna's zijn erg geschikt voor plaatsing buiten in de tuin. Door de vorm en constructie is het eenvoudig te plaatsen, het staat leuk, het is erg stevig en weersbestendig. En het vormt een mooie combinatie met een houten hottub of dompelbad.
Inekez1