Hoe heet deze plant?

Deze plant bloeit van juni t/m oktober, staat in onze tuin, heeft wat weg van lavendel. We kregen hem vorig jaar in een bloemstukje en hebben hem vervolgens in onze tuin gezet. Dit seizoen kwam hij weer terug. Hij is +/- 50cm hoog. Breidt zich uit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Gokje: een echium?
Rieneke1
7 jaar geleden
Echium Vulgaris?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Daar lijkt de plant inderdaad wel op maar het komt niet helemaal overeen als ik Google.
Rieneke1
7 jaar geleden
We denken verder....Limonium oftewel lamsoor?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Komt ook in de buurt maar is hem niet precies :-).
Inekez1
7 jaar geleden
Volgens mij is het kattenstaart. Op jouw foto's in het laatste stukje bloei, de meeste foto's via google zijn juist in het begin van de bloei. https://www.mijntuin.org/plants/2730-kattenstaart-dropmore-purple

Antwoorden (2)

Lijkt een variant van Verbena (ijzerhard)

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk Verbena Stricta
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Die is veel paarser, en er steken nog pluimen boven de bovenste bloemetjes uit. Dus volgens mij kan het 'm niet zijn.
Ik vermoed kuifhyeacint