Hoeveel benzine verbruikt een benzinebladblazer?

En hoeveel (centi?)liter is de tank van een benzinebladblazer doorgaans? Dan weet ik hoe vaak ik hem moet hervullen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Logica ontgaat mij een beetje... het verbuik is afhankelijk van de gebruiksduur niet van de grootte van de tank!
SimonV
7 jaar geleden
Natte vinger, hangt natuurlijk van type bladblazer af:
Verbruik 1,3 liter per uur
Inhoud 0,9 liter
Gebruiksduur dan ca. drie kwartier. https://www.ts24.nl/product_info.php/info/10945/Gude-GMB-415-Benzine-Bladblazer/ https://www.bol.com/nl/p/mtd-benzine-bladblazer-met-harnas-mt-32-bpb-luchtsnelheid-240-km-u-volume-13-5-m3-min-tankinhoud-0-9-l-dragen-als-rugzak/9200000010830050/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ff Vraag 1: Wat is het verbruik (liter/uur)
Vraag 2: Wat is de inhoud van de tank (liter)
> hervultijd
(lees de vraag maar na, is in totaal gezien een behoorlijk logisch geheel)

Antwoorden (1)

Gemiddeld heeft een bladblazer een tankinhoud van 1 - 1,5 liter,
en het verbruik zit bij gemiddeld gebruik zo rond de 1,3 liter/uur.
Permanent vol gas blazen red je net een half uur met 1,5 liter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
???
Zelfs bij een tank van 1,3 liter kom ik al op een uur?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Simon: Ik zeg toch gemiddeld verbruik is 1,3 liter/uur? Ik heb het even opgezocht, er zijn bladblazers met 1 Liter tankinhoud die 0,75Pk zijn die 1 liter/uur doen, maar daar red je het niet mee als de motor 1,5 Pk is. En jij staat ook niet een vol uur te gassen met dat ding....