Van welk dier zijn deze uitwerpselen(ivm overlast)?

Op de groene bak die aan de zeikant van het huis staat tegen de muur onder dakpannen/nok van het huis vind ik constant dit soort kleine uitwerpselen van ongeveer een halve tot 1cm (zie foto) nu valt het mee maar soms zijn het er een stuk meer. Rondom het huis zijn veel bomen/water etc en veel vogels/insecten/katten en vleermuizen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
4.9K
Erna55
7 jaar geleden
Het lijken mij muizenkeutelstjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://muizenplaagbestrijden.nl/muizen/muizenuitwerpselen-herkennen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe komen ze op de container? En staat ie onder een afdakje o.i.d.?
Een muis kan bijvoorbeeld niet langs de gladde zijkant omhoog komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oja, onder de nok,
dan gok ik op de vleermuis:
https://afdeling.ivn.nl/afdeling/asten-someren/activiteiten/vleermuizen-cursus
(onderaan klikbare foto's)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb een muis in huis gehad die prachtig langs de gladde verwarmingsbuis omhoog klom. Deed hij met behulp van zijn staart. Maar als de vuilnisbak naast een muur staat...een baksteen muur is geen enkel probleem om tegenop te klimmen voor een muis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, Bedankt voor het meedenken!
Is idd lastig lijkt ook erg op de muis die zitten hier ook wel eens in het schuurtje daar vind ik helaas ook wel eens keutels. Alleen omdat het deze keer op een vuilnisbak zit..lijkt me niet dat muizen daar op gaat zitten?

Antwoorden (1)

De uitwerpselen zijn, dat weet ik haast zeker, van een egel

https://www.natuurpunt.be/pagina/egel

Toegevoegd na 48 seconden:
http://eduardegel.yolasite.com/mijn-verhaal.php

Toegevoegd na 1 dag:
Zij lijken ook op die van de vleermuis. Afhankelijk van de plek waar hun kolonie zit vind je donkerbruine 'hagelslag' op de vensterbank of het terras. Ze zijn gemakkelijk te onderscheiden van muizenkeutels doordat ze tussen de vingers verpulveren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Denk dat ze daar te klein voor zijn meer muizen keutels. Een egel heeft groter wel haast gelijke uitwerpselen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh, ja dan natuurlijk een min, maar ik heb deze vergeleken met wat ik hier in de tuin vind. Maar je kunt gelijk hebben.
Rieneke1
7 jaar geleden
Geen min van mij, maar het lijkt totaal niet op uitwerpselen van een egel. Die zijn groter, wat dunner, meer gedraaid. Volgens mij zijn dit muizenkeutels.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan laat ik het antwoord aan iemand die meer verstand van uitwerpselen heeft dan ik ::)) maar ik vond ze in verhouding met de letters op de Kliko behoorlijk groot. Die kleintjes zijn misschien brokstukjes. Als je die aan elkaar plakt heb je ook een grote.(Dacht ik zomaar).
Rieneke1
7 jaar geleden
Mooi verhaal Joan ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke, mijn reactie was niet voor ronron en ook eventueel voor jou bedoeld. Mijn excuses.
Rieneke1
7 jaar geleden
Joan toch, die smiley niet gezien? Ik plaag je maar joh :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rieneke, die reactie moest als 4de reactie onder jouw eerste reactie terecht komen, maar is waarschijnlijk in verband met uitloggen ergens blijven hangen en pas veel later geplaatst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie ze nu pas...snapte niet helemaal dat je eronder nog kon reageren..haha Maar ze zijn behoorlijk klein halve tot max 1cm.
Ik denk niet dat een egel klimt op een kliko? Maar een muis denk ik ook niet? Als het wel vleermuis is, is het dan een probleem dat je gewoon met blote handen aan die bak zit? Ik las dat ze best wat gevaarlijke ziektes met zich mee kunnen brengen. Alvast bedankt!