Hoe krijg ik mijn tomaten tegelijk rood?

In de winkel zie je trossen tomaten, die allemaal mooi rood zijn.
Maar bij mij in de tuin wordt de bovenste van de tros eerst rijp, een paar dagen later de volgende, enzovoort. Hoe doen die tuinders dat?

7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja, in de winkel liggen natuurlijk alleen de rijpe trossen. Hier vind je overigens wat informatie over tomaten rijpen: http://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/tuin/vraag/223306/groene-tomaten-rijpen-rood
Antoni
7 jaar geleden
Professionele tomatenkwekers van wie de supermarkten hun tomaten krijgen, hebben veel meer geld, ervaring, faciliteiten en mogelijkheden dan de gewone amateur-tomatenkweker om van hun product het beste te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan moet je ze kleuren :) . Tomaten heb ik heel vroeger geplukt groenig rood de rest moesten nog rijpen . Tomaten werden trouwens groenig geplukt ( vroeger nu ? )

Antwoorden (1)

Als ze rood zijn plukken ze het als groen laat ze die hangen
Wachten tot ze raap zijn
Geduld