Welke soort Varen is dit?

Dit is een stek van een varen uit mijn oude tuin. Het was een enorme kroon toen deze daar nog stond en rolde zich elk jaar uit tot donker groen exemplaar met relatief dikke bladeren en harde stelen. Ook grote sporen onder aan het blad. Bovenal anders dan de gemiddelde varens die ik ook in het bos en bij anderen tegenkom...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Een Eikvaren, Polypodium vulgare. Die heeft donkergroen blad en rode sporen, en is heel sterk.
Amadea