Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een volle schutting krijgen als ik mijn Clematis telkens ver moet terugsnoeien?

Ik ben me aan het orienteren op mooie clematissen in mijn nieuwe tuin. Nu zijn er verschilende snoeigroepen, las ik. de laatbloeiende zou je steeds tot 40cm boven de grond moeten terugsnoeien. Maar zo krijg je toch nooit een mooie begroeide schutting als hij steeds op nieuw moet beginnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wil dat de clematis vanonder geen dor hout geeft zal je deze moeten terugsnoeien.
Hoe langer je wacht (jaren) hoe meer dood hout de clematis geeft.
Maar vind je een wilde, ruige bos clematis leuk dan snoei je die eens in de vier jaar.
De plant blijft wel bloemen geven op het nieuwe jonge uitlopers van de ze klimplant.

Om de plant tot 40 cm boen de grond terug te snoeien is wel erg rigoureus, meestal van 1 tot 1,5 meter.

Wil je een schutting vol met clematis hebben dan kan je er natuurlijk ook meerdere planten langs de schutting plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plant clematis(sen) van de montana variëteit, die groeien als een tierelier en hoeven nauwelijks gesnoeid te worden.
(Lees meer...)
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
goede tip!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ ja die groeit terwijl je erbij staat.
https://nl.pinterest.com/explore/clematis-montana-rubens/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding