Groeit een bamboo naar buiten als je deze plant in een goedkopere plastic pot?

Ik hoor altijd dat dit wortels overal doorheen gaan...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit kun je vermijden door bij het aanplanten een rhizoombegrenzer rond de planten aan te brengen. Rhizoombegrenzers ook soms wortelbegrenzers genoemd, zijn vervaardigd van ondoordringbare kunststof die nog taaier is dan betonplaten. Meestal zijn deze gemaakt uit soepel en weerbestendig High Density Polyethyleen (HDPE). Deze barrière wordt rondom de plant ingegraven zodat de worteluitlopers tegen een ondergrondse wand aangroeien. Deze verticale wand dient minstens 60 cm diep in de grond te steken om te voorkomen dat uitlopers er onderdoor zouden groeien. De begrenzer dient ook minstens 5 cm boven de grond uit te steken. De worteluitlopers die over de wand uitgroeien kun je dan makkelijk af snoeien. Bronnen:
- googelen op bamboe indammen""

Antwoorden (1)

Bij de goedkope en oudere plastic potten is het inderdaad mogelijk dat de wortels van de bamboe de pot kapot drukken en gaan woekeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Zelfs de betere potten gaan na een jaar of 10 vaak alsnog kapot.