Een alternatief om spirit gum te verwijderen?

Hoi!
Met Halloween geef ik een feestje, thema chucky.
We hebben alles al in huis; een bald cap, spirit gum, decor, pruik, outfit enz.
Nu wil ik alleen weten of er een alternatief is voor het verwijderen van spirit gum, de remover zelf is namelijk best duur.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

De basis is alcohol en (kunst)hars, dus alle reinigingsmiddelen met (veel) alcohol zullen werken, maar die zijn wel vaak heel slecht voor je huid. Beter is het om te proberen met olie (amandelolie, olijfolie, sinaasappelolie). Goed insmeren of op een doek doen), vrij lang in laten trekken, en met een zachte doek verwijderen. Zal wel een paar keer moeten, want theaterlijm is rotspul.

Je kunt ook mengsels maken van bijvoorbeeld olijfolie en zeezout ; dat "schuurt"wat meer. En ik heb het zelfs wel eens gedaan met tandpasta. Werkt wel, maar ook niet lekker voor je huid. Hou het toch maar bij olie.