Kan je een eastpak boekentas met leren onderkant wassen?

Mijn eastpak is nog nooit gewassen geweest, maar na 2 jaar is dit wel eens nodig. Heeft er iemand tips voor bijvoorbeeld de temperatuur, wasmiddel ...
Alvast bedankt

Toegevoegd na 2 uur:
De onderkant is van echt leer.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
criseyde
7 jaar geleden
Zit er geen labeltje in?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/schoonmaken-wassen/vraag/257681/eastpak-wasbaar
Nooit last gehad met leren bodem op deze manier. Het inspuiten met een waterdicht/vuilafstotende spray is wel nodig, omdat deze functie verdwenen is na het reinigen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke het is het proberen waard. Bedankt!

Het beste antwoord

Je kunt deze tassen, ondanks het leer, gelukkig gewoon wassen, hetzij in een sopje met de hand, hetzij in de wasmachine op 30 graden (en als je hebt een wolwasprogramma. Echt hardnekkige vlekken zoals inkt krijg je er daarmee niet uit, maar vuil van gelekte drinkflesjes en oude boterhammen lukt prima ;-)

Gooi hem daarna echter NIET in de droger en hang hem ook niet in de volle zon. Het beste kun je hem vol met kranten proppen, (in elk geval de onderkant), het leer van de bodem waarbij weer goed in model brengen en hem zo langzaam laten drogen. Wat ik altijd doe is een plastic bak er in die er precies in past, zodat het leer weer netjes in model gerekt wordt (maarja, dan moet je wel net zo'n bak hebben natuurlijk). Met een doos of kranten wil echter prima.

Toegevoegd na 31 seconden:
Oh, en gewoon normaal wasmiddel in de machine, of een handwasmiddel als je op de hand wast.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Perfec, heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Is het echt leer of kunststof?
Kunststof gewoon wassen met biotex in een emmer lauw water.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met echt leer, wassen is dus geen optie?