Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verwijder je kringen uit houten meubels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een cirkelzaag ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet of je er wat aan hebt maar gewoon helemaal nat maken met water en een klein beetje schoonmaakmiddel.
Hele oppervlak afdoen met ronddraaiende bewegingen en extra aandacht bij de kringen.
Bij mij gingen de kringen ervan weg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

•Deze vlek is op een tafel goed te verwijderen door een mengsel te maken van sigaren as en een paar druppels olie. Dan met een kurk, het mengsel rond draaien over de vlek. Dit even laten intrekken en afnemen met een vochtige doek
• Watervlekken op hout worden verwijderd door met een doek en koperpoets over de kring te wrijven
• Vlekken in eiken meubelen worden verwijderd door met een dikke oplossing van witte was en terpentijnolie te behandelen. Als laatste even met een wollen lap na wrijven


Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/vlekkengids/w/waterkringen#ixzz25F1nugim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schuren en lakken kan altijd nog. Dit zijn prettige alternatieven voor het laatste redmiddel. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

De enige echte manier is om het oppervlak licht te schuren, en opnieuw in de olie / lak te zetten. In sommige gevallen kan het nodig zijn om vrij sterk te schuren, omdat de kringen diep ingetrokken kunnen izjn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schuren en opnieuw lakken kan altijd nog. Hier een paar alternatieven alvorens tot zulks over te gaan:

-tandpasta
-mayonaise
-zuiveringszout

Hoe aan te brengen:

http://nl.mustknowhow.com/schoonmaak/verwijderen-van-water-vlekken-uit-hout
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mayonaise... ga ik ook proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En currie en uitjes, voor speciale meubels ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rena, is dit een grapje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Eleo, natuurlijk is dat een grapje :p Ik vond mayonaise wel een apart andwoord en heb er een speciale wending aan gegeven :) (zonder mayonaise, currie en uitjes dan) Dus GEEN currie en uitjes over de meubels smeren, tenzij je "echt" speciale meubels wilt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maare Freek, die mayo, doet 'ie het? serieus?
Helaas zal alleen schuren helpen. Tenminste, als het vlekken zijn die in het hout doorgedrongen zijn. Ik nam aan dat je dat bedoelde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het vet kringen zijn kan u die daar uit halen door er gewoor vaatwasproduct op te doen zoals Dreft, Per, Ecover.
Laten inweken en nadien met zuiver water oppoetsen.

Als het ingebrand is zoals van een hete schotel rest alleen schuren of een veel donkerder vernis op te zetten of evt te schilderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Meubeline, je meubels worden weer als nieuw, verkrijgbaar bij de drogist, bouwmarkt en sommige supermarkten, te krijgen in een donkere en lichte variant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding