Hoe krijg zweedvlekken uit kleding?

In witte kleding blijven er na het wassen gelige vlekken over, in zwarte wittige vlekken. Bovendien blijft de stof wat stijvig / vettig. Behalve op heel hoge graden wassen, wat zijn nog andere manieren om zweet uit kleding te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (5)

Hangt van de stof af!

Zweetvlekken verwijderen is moeilijk: zweet tast niet alleen de kleurstoffen aan maar ook de stof zelf. Daarom is het zaak dat u bezwete kledingstukken zo snel mogelijk spoelt en niet nog een tijd laat liggen. De zweetvlekken en zweetlucht worden daardoor steeds moeilijker te verwijderen.

Gele zweetvlekken onder de oksels zijn vaak het gevolg van een reactie van de huid op geurstoffen in de deo. Gebruik een ongeparfumeerde deo.

* Betten met water en blanke azijn.
Of betten met water en gelijke delen ammonia.
Dus met een sponsje of zachte borster voorbehandelen.
Daarna wassen.

*Ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen kookt u uit in een stevig sop en behandelt u na met verdund bleekwater (10%).

* Gele zweetvlekken onder de oksels verwijderen door het kledingstuk twee uur in schoonmaakazijn te laten weken. Daarna wassen volgens de voorschriften .

Toegevoegd na 1 minuut:
En hier nog vijf manieren om zweetplekken
uit katoenen (!) t-shirts te verwijderen.
http://www.huishoudplaza.nl/Vlekken/art/1519/zweetvlekken-verwijderen

Toegevoegd na 5 minuten:
TIPS:
*Bevestig in je mooiste kleren van die katoenen okselpads.
http://www.aboutfashion.nl/okselpads/

* Koop een flesje anti-transpiratiespul van Odorex.
Dat breng je dan 's avonds, met een watje of iets, aan op je oksels en was je er 's ochtends met een beetje water weer af. Toen ik als puber erg veel last had van zweten gebruikte ik dat wel eens, en bij mij werkte het wel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld. Maar ik laat m'n witte kleding altijd een nachtje weken in de azijn. Daarna normaal wassen en weg zijn de gele vlekken en geurtjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je kleding verkleurd onder de oksel door transpiratie? Spuit dan voordat je de kleding in de wasmachine stopt op de plekken in met glansspoelmiddel die je normaal gebruikt voor je vaatwasser. Gegarandeerd dat het schoon wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op www.witteboorden.nl staan een aantal tips en wasinstructies voor witte T-shirts. Hier staat ook iets over de gele oksels. Witteboorden schrijft dat zweetplekken in kleding wellicht te verwijderen zijn door het kledingstuk ongeveer twee uur te laten weken in blanke azijn.

Let op dit is een tip! Het blijft lastig om dergelijke vlekken tegen te gaan, want ze worden veroorzaakt door de combi van lichaamsvocht en de gebruikte deodorant. Wondermiddelen bestaan helaas nog niet... :-( Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kreeg ooit van een vriendin de tip dasty ontvetter voor al je vlekken in de was en moet zegen dat het vor de meeste wel werkt.
hb een link toegevoegd, al ken ik een andere flacon.
ze zijn overigens te koop bij de wibra voor 1,98 of 1,89