Wat is de beste manier om je ramen te wassen?

Water met afwasmiddel,met wat azijn erbij of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Glazenwassers doen alleen een beetje afwasmiddel in het water.
Uitgezonderd zeer zonnige dagen een scheutje spiritus er bij.
Belangrijkste is een goede raamwisser.
(Ben zelf glazenwasser geweest)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Spiritus! En nadrogen met een krant. Maar ja, moet wel zeggen dat ik likken nog nooit heb geprobeerd :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een doormidden gesneden ui in je emmer water doen. , krijg je geen strepen maar als je je verveelt kan je het idd likkend doen 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ammonia in het water voorkomt strepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koudwater met een beetje afwasmiddel erin .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een emmer schoon water en wanneer de ramen wat vet zijn, doe er een scheutje ammonia bij. Tevens zijn er mensen die zweren bij het gebruik van een emmer water met een gepelde ui er in, dit gaat streepvorming tegen.

Je begint met het afnemen van de ramen met een natte spons, daarna trek je met de raamwisser in een vloeiende beweging van links naar rechts en van boven naar beneden (spiraal vorm) de ramen droog. De kozijnen en het overige houtwerk droogt u door deze met de zeem af te nemen. De raamwisser kunt u ook afnemen met de zeem. Laat de ramen goed op drogen.

Tip: voor heldere ramen kun je ook een beetje vaatwasser glansmiddel aan het water toevoegen.

Mochten er onverhoopt strepen zijn ontstaan dan kunt u deze weg krijgen door er met een krant over heen te poetsen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook een glazenwasser inhuren. Dit is niet eens zo duur en helemaal niet als je dit met meerdere buurtbewoners samen doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van iemand eens 2 doeken gekregen van Hara o.i.d. Een voor nat en een om af te drogen. Ramen lappen is nog nooit zo gemakkelijk geweest en met geweldig resultaat. Ik doe een klein druppeltje afwasmiddel in warm water, maak hiermee de daarvoor bestemde doek nat en maak hiermee de ramen schoon, daarna afdrogen met een soort wafeltjesdoek en het wordt streeploos schoon. Zelfs mijn man die altijd de ramen boven doet stond versteld van het gemak en het resultaat. Waar je deze doeken kunt kopen weet ik echter niet, ik vermoed dat het net zo iets is als die Tupperware artikelen, waarvoor speciale party's worden georganiseerd bij iemand thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok had vroeger een hulp die alleen water gebruikte bij het ramen zemen. Mijn ramen zagen er altijd zeer schoon en streeploos uit als zij ze gezeemd had. Nadien heeft nog nooit iemand ze zo schoon en streeploos gekregen, ikzelf ook niet. Goed en schoon materiaal is ook heel belangrijk als je schone ramen wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkel water met een uitgeknepen citroen en de schil voldoen. Streeploos schone ramen is het eindresultaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is een glazenwasser als partner nemen.
Die wast binnen en buiten ramen.