Met name in de badkamer komt het zeer vaak voor dat kitranden onder de schimmel zitten. Dit is moeilijk te bestrijden, maar er bestaat tegenwoordig gelukkig schimmelwerende siliconenkit. De bestaande kit laat zich echter niet altijd eenvoudig verwijderen. Begin het verwijderen altijd met het wegschrapen van de grove kitmassa’s met behulp van een dun, scherp (stanley)mes. Helaas is siliconenkit moeilijker te verwijderen dan bijvoorbeeld acrylkit, waarmee u met alcohol al een eind komt. Om siliconenkit te verwijderen, bestaat er een speciaal oplosmiddel (van bison, siliconenkit verwijderaar). Dit middel is echter redelijk agressief en kan een bad op acrylbasis aantasten. Een truc die vaak helpt bij het verwijderen van kitranden, is het met een mes losmaken van een ‘beginnetje’, en de complete rand er vervolgens af te rollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet!
De inmiddels uitgeharde siliconenkit is onherroepelijk in de porien van de voeg getrokken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een puntig niet krassen voorwerp er uit duwen is niet erg moeilijk is meer een handigheidje. Je zult dat wel moeten anders kuje ze nooit vervangen na een aantal jaren
13 jaar geleden
Pak een scherpe beitel . kijk eerst of er geen bramen aan de beitel zitten . anders krijg je krassen op de tegels.
Steek er dan zoveel mogelijk kit vanaf .
En dan de resten kit verwijderen met aceton .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me een beetje groot geschut, het zit merendeels op het chroom,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is aceton genoeg .
je zou ze eruit kunnen snijden, wel een heel priegel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze er met een aardappelmesje eruit gesneden. Erg tijdrovend als de kit poreus is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je de restanten van de kit bedoeld?
dus de waas die overblijft op de voeg nadat je de kit verwijderd hebt.
ik heb dat hier thuis gedaan op aanraden van een tegelzetter met een mini-gasbrandertje en een koperen staalborstel. niet te lang op dezelfde plaats verhitten want het glazuur kan van je tegels afspringen

Toegevoegd na 59 seconden:
nee.... ik werk niet voor campingaz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een mesje, = behoorlijk wat werk, maar werkt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitsnijden met een scherp hobbymesje. Hartnekkige resten kun je daarna met een kitverwijderaar verwijderen.