hoe kan ik kleding bewaren in dozen zonder dat er gele vlekken op komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.9K

Antwoorden (4)

Doe eerst wat afdekfolie in de doos en daarna de kleding. Je vouwt dan de afdekfolie over de kleding. Zo kan het niet geel worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gele vlekken in kleding worden vaak veroorzaakt door (dag)licht, je kunt dit voorkomen door de kleding in zwart plastic te verpakken, ook zijn er zwarte plastic verpakkingen voor te krijgen die je met de stofzuiger ook nog vacuum kunt trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Zijn grijze vuilniszakken ook afdoende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe donkerder, hoe beter
zondag
13 jaar geleden
Dank je.
In vroeger tijden, toen jonge vrouwen nog een uitzet vergaarden, werd gebruik gemaakt van blauw inpakpapier, dat speciaal voor dat doel geschikt was.
Soms lag de uitzet wel zes of zeven jaar te wachten. Het kwam kraakhelder en als nieuw tussen de lagen blauw papier te voorschijn, als de grote dag was aangebroken.

Ik moest dit gewoon even opschrijven, omdat er een heel antieke wereld aan mijn geestesoog voorbij gleed. :-))
Ivana
13 jaar geleden
Heel belangrijk is dat kleding absoluut schoon de doos in gaat. 1x gedragen veroorzaakt al gele vlekken.
Niet helemaal luchtdicht verpakken in plastic, maar in dozen met wat ventilatie.
Donker opslaan.