Is het tapijt waterbestendig? Gaat de houten trap rotten?

Mijn vrouw heeft ca. 1 l water op het tapijt schoongemaakt. Dat tapijt is op de houten trap als vloerbedekking. 1 l water op 3 treden tapijt. Na 20 uur heb ik dat tapijt bijna gedroogd. Is het tapijt waterbestendig? Kan het water door het tapijt heen? Moet ik erover de trap zorgen? Gaat de houten trap rotten? Moet ik ook erover dat stukken natte tapijt zorgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Als het tapijt opgedroogd is , is dat in orde.
Heb je de trap zelf gemaakt? Of was deze al aanwezig? In dat geval is er niets aan de hand. De houten traptreden zijn niet gemaakt van onbehandeld hout en kunnen er tegen als ze nat schoongemaakt worden.

Een liter water is op zich niet vreselijk veel , maar wel als je het over een trap gooit, alles is nat. Het droogt echter ook weer op , dus geen schrik eenmaal opgedroogd is er niets meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan @tapijtnat .