Van kluis met nummerslot is de code kwijt. Noodsleutel is verdwenen. Batterij is leeg. Merk is onbekend. Leverancier is failliet. Zonder breken open?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kluis van 50,- of van 50.000,- ?
Wat is de inhoud?
geld of goud, geld brand, goud kan niet kapot. vragen.. vragen..

Antwoorden (6)

met een slijptolletje met een dunne doosslijpschijf voorzichtig de pennen doorslijpen.
wel telkens stoppen en met een bloemenspuit waar je slijpt natspuiten zodat het niet gaat branden.
natuurlijk niet tijdens het slijpen natmaken, maar zo slim zal je zelf wel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens met de plaatselijke sleutelkoning bellen, die hebben hem waarschijnlijk zo open. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk voor als je in het vervolg een kluis steelt, gewoon langs de sleutelkoning die maakt hem wel open!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom denk ik ook dat het sleutelkoning verhaal vies gaat tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het daarmee eens, je moet daar echt veel netter mee omgaan, het is toch wel iets wat belangrijk is.
Succes ermee, met een slijptol denk ik wel dat je er ver mee komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bij de sleutelkoning moet legitimeren.
En de meeste kluizen zijn zo zwaar dat je ze niet onder je arm meeneemt naar de sleutelkoning, dan komen zij naar jouw huis toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een echte kluis is begin je met een slijptol helemaal niets. Dat is hetzelfde als een olifant doodgooien met watjes. Na jaren kom je er wel door, maar het bedrag wat je hebt besteed aan doorslijpschijven is groter dan de inhoud of het met afgeladen vol met het puurste goud zitten. Marcel, dan gaat het nog niet bij een echte kluis. Een sleutelkoning kan namelijk ok corrupt zijn en/of deel uitmaken van de kluisrovers bende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een ervaren kluizenkraker ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@boerbuitendij. Met jouw denkwijze kan je niemand vertrouwen. Je kan er toch wel van uitgaan dat de meeste mensen zich aan de regels houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt Marcel, de fabrikanten adverteren dan ook met onkraakbare kluizen, een een fabriek als Lips vertrouwd inderdaad niemand, zeker niet na de les van de legendarische nederlandse meester-kluisenkraker Age M. Hoe je een kluis in nood moet openen is een diep bewaart geheim. Het is in de praktijk juist heel vaak gebleken dat geslaagde kraken altijd te maken hadden met mensen van binnenuit. Age M was onder een andere naam ontwerper van kluizensloten en werkte bij Lips. Hij wist hoe die dingen werkten, zelf bij kluizen van andere fabrikanten kon hij dat heel goed inschatten. Bij dit soort zaken zijn altijd insiders of hoog technisch begaafde mensen betrokken die ook zeer goed kunnen plannen. Kluizen bestaan juist omdat je niemand kan vertrouwen en de eigenaars niemand vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat niet iedereen zomaar een kluis kan openen, dat zou ik ook niet kunnen, en dat je echt kennis van zaken moet hebben. Maar een sleutelkoning die kluizen verkoopt en installeert en onderhoud is toch ook een insider.
En de laatste stelling die je schrijft, mijn vriendin,ouders en schoonouders weten mijn kluissleutel te vinden en de code, stel dat ik en mijn vriendin morgen omvallen dan zou niemand ooit in mijn kluis kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boerbuitendijk vergist u zich niet?
aage werkte toch altijd met de thermische lans?
daar heeft hij toen nog een plaatje over gemaakt.
Hoe groot is de waarde die er in zit? als het alleen belangrijke papieren zijn, dan is daar meestal wel een backup van, zeker bij aandelen, verzekeringen, obligaties ed. In dat geval, zoek naar de backups en ga geen strijd aan met de kluis.

Is de waarde zeer hoog, dan kan je er een expert bij halen die mogelijk kan zien welk merk en/of type kluis het is. fabrikanten die failliet gaan worden vaak overgenomen. En bij de fabrikant is bekend hoe hij in geval van nood open moet of welke combinatie of noodsleutel erbij hoort.

Er zijn, als het om een echte kluis gaat en geen gamma dingetje, twee methodes om hem open te krijgen. Ze zijn ongeveer even duur:

Heb je heel veel tijd: met een thermische lans.
Heb je weinig tijd: laat het leger er op schieten met een anti tank granaat.

In beide gevallen blijft er van de inhoud niets meer over. Je zou het kunnen overwegen als het afgeladen vol met puur goud zit. En dan na afloop een lekker weekendje metaaldetecteren.

Ze hebben bij het BBC programma Brainiac als eens een wedstrijd uitgeschreven met een echte bank-kluis vol monopoly geld. Alles werd geprobeerd. De sportschool met bodybuilders met grote hamers, de brandweer met een grote motor-diamantslijper, een sloopbedrijf met en kraan met een grote hydraulische schaar er op. Nog een sloopbedrijf met snijladingen van TNT en semtex. Het was telkens dezelfde kluis. Ze eindigden met een uiterlijk zwaar aangeslagen kluis die nog steeds potdicht zat bij het leger met een anti-tank tank. Ook zij verloren de weddenschap. Goed de kluis was open, lees finaal aan gort, maar de inhoud ook. En die moest heel blijven wand dat is de bedoeling van een kluis.

De vraag is dus, wat zit er in?, is het veel waard?, is het kwetsbaar? En met de antwoorden op die vragen krijg je een nieuwe vraag, namelijk: is het nog de moeite waard?

Zo ja, probeer toch het merk en type te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Mythbusters maakten ze met een thermische lans een klein gat boven in de kluis,
daarna vullen met water en een klein beetje C4:
boem, deur eruit.
Alleen was veel van wat erin lag verbrand door de thermische lans..

Als je er een gat in zou kunnen boren of slijpen (en aan C4 kan komen) dan krijg je hem open zonder schade aan de inhoud. (als die wel tegen water kan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bel even voor die tijd, ik wil het zien!!!
bel naar de slotenmaker die boor hem wel open
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon laten liggen. Wellicht wordt het over duizenden jaren gevonden bij archeologische opgravingen en word je dus beroemd.