Ik heb een Ikea hemnes bedbank gekocht, kan ik die verplaatsen?

Ik heb dus een Ikea hemnes bedbank gekocht en die komt tegen een muur te staan die ik nog een andere kleur wil verven/schilderen. Kan ik alvast het bed in elkaar zetten en later het bed verplaatsen (misschien d.m.v. schuiven, want optillen gaat een beetje moeilijk) om de muur te verven/schilderen, want dan heb ik alvast een slaapplaats. In mijn kamer is trouwens vloerbedekking.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
5.3K
Amadea
7 jaar geleden
Om de vloerbedekking dan niet te beschadigen zou ik het bed tot die tijd op een plaat hardboard plaatsen. Maar vermoedelijk is het slimmer om zolang het matras rechtstreeks op de vloerbedekking te leggen. De bedbank lijkt mij behoorlijk zwaar, namelijk.

Antwoorden (1)

Ja, dat is geen probleem. Als je alleen de 4 zijkanten hebt, moet je alleen recht naar voren of recht opzij verschuiven. Laat je een goed passende lattenbodem er in liggen (liefst ook nog met een paar schoefjes vast) dan kun je de bedbank alle kanten op schuiven, duwen en trekken zonder dat er iets uit model raakt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik zie net op de website van Ikea dat het huidige model bedbank anders is dan het 'oude' model. Als je een uitschuifbaar onderstel hebt (om een 2-persoonsbed te kunnen maken), laat dan het onderstel IN de ombouw tijdens het verplaatsten. Dus alles zo compact mogelijk.

Als schuiven op de vloerbedekking niet lukt, probeer dan met 2 personen beide aan een korte kant stukje bij beetje te verplaatsen. Of haal de 3 laden eruit, matrassen eraf en kantel het geheel zodat het op de voorkant staat. Kantelen (ook na afloop weer terug) met beleid en met 2 personen doen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoel van of dat niet te zwaar is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@inekez1
Inekez1
7 jaar geleden
Te zwaar voor wie? Ik weet niet hoe sterk jij bent. Volgens Ikea weegt het geheel ongeveer 100 kg. Om dat in je eentje van de grond te tillen ga je niet redden. Met 2 personen verschuiven of kantelen zou wel moeten lukken. Je kunt het bed ook niet precies op de plek in elkaar zetten. Volgens de handleiding van Ikea moet je de ombouw zelfs op de kop in elkaar zetten en daarna omdraaien (met 2 personen). Maar als je echt twijfelt of geen hulp kan of wil regelen wanneer je wil gaan schilderen, dan zou ik eerst de muur schilderen en daarna het bed ervoor bouwen.