Beschadig je een zijde Perzisch tapijt niet waar een 27 kg zware vierpoot (2cm2) salon tafel langdurig rust?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Beschadigen niet, maar je gaat wel kunnen zien waar de tafel staat, en dat is heel snel. Als het een echt wollen tapijt is krijg je de pool nog wel weer mooi omhoog (door wrijven, eventueel wassen en borstelen). Je kunt het proberen te voorkomen door de tafel dagelijks een stukje te verplaatsen, maar vermoedelijk richt je dan op de lange duur meer schade aan door het glijden (slijtage).

Een diepe geplette pool krijg je vaak echter wel weer omhoog door er een ijsklontje op te leggen , als dat gesmolten is laten drogen, en dan met de vingers en de stofzuiger proberen de pool weer omhoog te krijgen. Maar dat is natuurlijk eigenlijk pas nodig als je bijvoorbeeld een andere salontafel krijgt, die niet in het zelfde "patroontje" past. Zolang de tafel er op staat, is de pool plat, daar doe je niks aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Marleen, een zijden tapijt. Die zijn veel kwetsbaarder en worden eigenlijk gebruikt om de muur te bedekken. In het land van herkomst leggen ze die niet op de vloer onder een meubelstuk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haha, dwars overheen gelezen. ja, een zijden tapijt is niet geschikt om op te lopen. Maar zijde is wel een dierlijke vezel die zich qua behandeling en veerkracht laat vergelijken met wol, en waarbij je op de zelfde manier de pool ophaalt. Dat maakt voor het antwoord dus niets uit ; wel voor de levensduur.