Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het verschil zien tussen een originele en replica orange slice chair van ontwerper Pierre Paulin?

None

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De echte in 1960 voor Artifort door Pierre Paulin ontworpen stoel heeft als identificatiekenmerk F 437. Hij bestaat uit twee volkomen identieke schelpen (doen denken aan twee sinaasappelparten) van geperst beukenhout afgedekt met vormschuim, en heeft een verchroomd metalen buisonderstel. De exacte afmetingen zie je hier: http://www.berden.nl/Wonen/Artifort/OrangeSlice.pdf

Bij de reproducties staat eigenlijk altijd aangegeven dat ze dat zijn, en geïnspireerd zijn door Paulin. Ze hebben een roestvrij stalen onderstel, en de kleuren zijn doffer. Het heldere oranje heb ik nergens anders dan bij de originele gezien. De stoel die te koop is bij Domini Design heeft kleinere afmetingen (en de prijs zegt feitelijk ook al dat het namaak is).
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ten eerste: Dank voor je antwoord, was al een tijd op zoek naar deze informatie. Ik heb hier een Orange slice staan met zwart leer of kunstleer, dat weet ik niet zeker. Er staat geen nummer onder de stoel. Alleen Artifort design Pierre Paulin met een grote letter A rechts ernaast en daarboven zwart rond tekentje. Links staat de letter M in het plaatje gegraveerd. Kan ik er nu van uit gaan dat het een replica is buiten de maten om? Die moet ik nog even nameten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding