Hoe meet ik iets precies op?

Ik wil graag een op maat gemaakt bureau hebben in mijn nieuw studeerkamer, maar daar voor moet ik eerst de muren opmeten. Hoe doe ik dit zodat het precies klopt, en alles goed meet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
paulus811
7 jaar geleden
let erop dat muren vrijwel nooit haaks zijn. Het is dus belangrijk om naast de breedte en de hoogte ook de hoek van de muren ten opzichte van elkaar te weten als je een bureau in de hoekt wilt plaatsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leg een duimstok strak langs de muur. Let er wel op dat de meeste duimstokken slechts 1meter lang zijn. Een rolmaat is ook een mogelijkheid dit is echter wel lastiger met precies meten. Voor het meten van hoeken kan je een zwaaihaak gebruiken. Voor een stappenplan zie: https://www.gamma.nl/klusadvies/overige-klussen/stappenplan/meten-van-lengte-en-breedte
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De juiste adviezen wat betreft het meten heb je al gehad, om te controleren of je meetwerk klopt, kun je van karton of papier een mal maken van je metingen en deze op de plek houden waar je bureau uiteindelijk moet komen, zo zie je of het klopt en of er nog aanpassingen nodig zijn.

Antwoorden (1)

neem een lasermeter, uiterst nauwkeurig en gewoon bij de bouwmarkt.
https://www.gamma.nl/klusadvies/gereedschap/stappenplan/elektronisch-meetgereedschap