Welke vloer kan het beste op vloerverwarming (hoofdverwarming) kurk, gietvloer of marmoleum?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vrijwel iedere vloer is geschikt voor vloerverwarming, lees dit eens:
http://www.123vloerverwarming.nl/informatie/vloerbedekking-en-vloerverwarming
http://www.coatingvloer.nl/gietvloer-vloerverwarming/
http://finitops.nl/pages/vloerverwarming/kurk-vloeren.php
Het gaat erom dat je de juiste combinatie kiest, overleg dit met je leverancier.

Antwoorden (1)

Voor een vloer bestaande uit tegels, gezonken marmer of natuursteen is vloerverwarming geen enkel probleem. Deze materialen zijn niet geïsoleerd en verspreiden de warmte gelijkmatig over de ruimte. En dat is 100% het doel van vloerverwarming! Om scheuren in vloertegels te voorkomen kies je best voor grote tegels met doorlopende voegen.
Houd je van de warmte en charme van parket? Goed nieuws: parket en vloerverwarming zijn perfect combineerbaar… Wel onder bepaalde voorwaarden. Hout is namelijk een levend materiaal dat reageert op warmte en vocht afkomstig van de vloerverwarming. Bij temperatuurschommelingen zet hout uit en gaat het kraken. Vermijd daarom beuk, esdoorn of es, deze reageren sterk op warmte en vocht.

Om warmteverlies te voorkomen, kies je best voor parket met een maximumdikte van 18mm. Zo is er rechtstreeks contact met de warmte van de ondergrond.

Voor vloerbekleding uit kurk, pvc of linoleum moet je eerst zeker zijn dat ze compatibel zijn met vloerverwarming en het nodige certificaat dragen. Verifieer goed met je leverancier dat de thermische weerstand van de deklaag niet hoger is dan 15 m² K / W
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou, gecertificeerd of niet, nooit een isolerend materiaal als bijvoorbeeld kurk combineren met vloerverwarming.