Dit is een rotklus als deze gelijmd is. Er zijn hiervoor chemische middelen ( oa van alebastine) te koop maar die zijn behoorlijk duur,je hebt er veel van nodig en ze bezorgen je letterlijk koppijn als je niet HEEL goed ventileert. Gereedschaps verhuurbedrijven verhuren speciale apparaten om de vloerbedekking van de trap te "scheppen". Oa de festool tapijtverwijderaar: http://www.festool.nl/Products/Pages/Product-Detail.aspx?pid=567873&name=Tapijtstripmachine-TPE-RS-100-Q-Plus
Ik zou even wat bedrijven afbellen om te vragen of zij een dergelijk apparaat in huis hebben.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor deze klus bestaat een elektrische hakker. Fabrikaat Bosch, maar hetzelfde ding is ook in chineesche namaak in de doe-het-zelf te koop (probeer een Praxis).
Het apparaat ziet eruit als een soort veescheermachine, alleen gaat het mes niet heen-en-weer maar van voren naar achteren, hooguit een paar milimeter ongeveer.
Het ding wordt veel in de grafstenenindustrie gebruikt om de overledene als naam in een steen uit te bikken. Uiteraard heb je messen van 70 mm maar ook van 6 mm die dan V-vormig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afsteken met een plamuurmes is het goedkoopst, maar wel erg arbeidsintensief. Hangt er ook vanaf wat je daarna ermee gaat doen: opleveren als het een huurhuis is, of er nieuw tapijt opplakken.