Ja volgens Valpona zelf wel:

"Elektrische verdampers, die gebruik maken van vloeistof, geven insecticidendeeltjes af in de lucht die dan in contact komen met het vliegende insect (muggen en/of vliegen), zijn lichaam binnendringen via de ademhaling en het insect doden."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze zijn volgens mij in Nederland niet meer verkrijgbaar.
Hier vind je alleen nog die met citronella e.d. en daar zit geen insecticide meer in.
(verder een prima antwoord, want ze bestaan nog wel)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
toch ook (weer) in Nederland:
https://www.drogisterij.net/huishoudelijk/ongedierte/muggen/vapona-anti-mug-stekker-8710322222562

Andere antwoorden (2)

Al datgene wat verdampt wordt giftig is voor muggen wel. Het verdampt, muggen komen er mee in aanraking en gaan dood
7 jaar geleden
Volgens Vapona wel, maar realiseer je ook dat wat verdampt ook in jouw longen terecht komt. Er zijn heel veel alternatieven, maar dat hangt af voor welke ruimte je wat zoekt.