wat kan ik doen om de bovenste sproeiarm van mijn vaatwamachine terug in gang te krijgen?

de bovenste sproeiarm van mijn vaatwasmachine draait niet meer. Ik heb deze bestudeerd, er zijn geen verstopte gaten. ik heb er ook water in gedaan via de kraan, dan komt uit elk gaatje water (meer wel uit de achterste dan uit de voorste, dus meer aan de uiteinden van de arm dan in het midden).
ik heb de filter zeer grondig gereinigd.
Nog steeds echter draait die arm niet.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Antwoorden (1)

Ik weet niet of de vraag nog actueel is maar hij staat in het rechterrijtje van "antwoord nodig"
Waarschijnlijk is het draaipunt ingesleten waardoor hij te stroef gaat. Je kunt dit verhelpen door wat vettigheid er tussen te doen bv WD40 en dan zal het een tijdje goed gaan.