Ik heb zelf een dierenarts genomen die buiten een groot stadsgebied werkzaam is. Is tevens veearts. Het verschil is de prijzen is verbijsterend. Dat ik 10 minuten over de snelweg moet om te bereiken valt in het niets qua benzinekosten. Ik heb twee rekeningen bij elkaar gelegd voor éen en zelfde injectie bij mijn hond : oude dierenarts € 12,95 plus consult € 50, nieuwe 0,50 plus consult € 20.

Twee voorbeelden van tarievenlijsten, je moet ook weten of het incl.pijnstilling is en BTW

http://www.dapschagen.com/tarieven.htm
http://www.dierenkliniekdewetering.nl/praktijk/tarieven/index.html

Deze 2 links heb ik willekeurig opgezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
mag ik vragen waar dat asiel gelegen is, want hier in Gent vragen ze 170€ !!! welke niet- fortuinlijke mens kan zich dit nog permitteren, temeer ik meer of één poesje wou adopteren !!!!

Andere antwoorden (7)

Bij de poes van mijn dochter zou dat rond de 70 euro zijn. Dat lag behoorlijk boven haar budget en nu heeft ze met volle tevredenheid de veel goedkopere poezenpil. Mijn dochter wilde het vooral om de krolsheid van haar poes, en dat is met de poezenpil ook zo goed als verdwenen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Is overigens niet geheel zonder risico. Zie ook de reacties hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Het langdurig gebruik van de poezenpil is af te raden. De poes kan er baarmoederontsteking van krijgen en andere nare ziekten. Poezenpil mag alleen tijdelijk.
Rieneke1
13 jaar geleden
je dochter zou op de duur wel eens flink duurder uit kunnen zijn.
de poezenpil zorgt voor een sterk verhoogd risico op mammatumoren op latere leeftijd, baarmoederontsteking en suikerziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, sorry, ik was te kort door de bocht. Daar is ze zich van bewust, en is ook niet van plan om deze te lang te gebruiken, maar zodra het toelaat dat ze haar poes laat sterilliseren. Ik zal het nog even bewerken.
mijn dierenarts vraagt rond de 95 euro, maar de prijzen kunnen flink verschillen.
een rondje bellen is raadzaam.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik heb mijnpoes in het asiel gehaald. Ze was daar gesteriliseerd en ik betaalde ongeveer 60 Euro voor de poes. Voor dat geld was ze ook ontwormd en ingeënt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik ben er achter dat hier in de stad de prijzen varieren van 80 tot wel 150
het is dus raadzaam om id goed rond te bellen voor een prettige prijs.
Je kreeg het advies evt de kattenpil te gaan gebruiken
NIET DOEN hooguit 1x dit kan kanker veroorzaken aan bv de melkklieren bij vaker gebruik
en dan ben je meer kwijt dan de sterilisatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al gezegt is, goed rondbellen want de prijzen verschillen enorm.
Ik weet niet hoelang je wilt wachten, maar de dierenbescherming heeft 1x per jaar een actie dat je een deel van de kosten terug krijgt. Ik dacht dat dit in het voorjaar was.
Aponi
13 jaar geleden
Net mijn kater laten castreren en dat kostte 59,50 en wat ik weet is het bij een poes 2 keer zo duur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt bij dierenartsen ook af en toe gratis sterilisatie dagen (misschien is die wel weer binnenkort).