wordt een kanarie jaloers als er een andere vogel bijkomt?

We hebben een kanarie thuis (7 jaar oud) en we vroegen ons af of onze kanarie jaloers word als we er nog twee vogels bij nemen. Onze kanarie zit dan in een kooi en de (waarschijnlijk) parkieten zitten dan in een andere kooi. Weet iemand of dit mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je lang wilt genieten van het gezang van je kanarie
moet je zeker geen tweede er bij zetten .
Een kanarie zingt omdat hij een vrouwtje wil hebben
zet je er een vrouwtje bij dan zal het zang aanzienlijk minder worden
je kanarie mannetje is dan al voorzien van een vrouwtje .

Zet er zeker geen en dan nog een keer geen mannetje bij
dan blijven ze vechten tot de dood er op volgt .
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoedanook heb je wel leven in de brouwerij...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De eventuele nieuwe parkieten worden dan mannetjes en als het al vrouwtjes waren, dan zal onze oude kanarie toch niet een vrouwtjes parkiet uitkiezen? En bovendien zitten ze ook niet allemaal in 1 kooi.