Hond en kat met elkaar. Hoe doe ik dat in mijn situatie?

We hebben sinds kort een hond van 7 maanden en we hadden al 2 katten. De eerste ontmoeting liep best goed, vrij dicht bij elkaar en aan elkaar geroken. Als ik erbij ben en de poezen roep en ze steeds dichter bij de hond beloon en de hond ook, komen ze heel dicht bij elkaar. Soms beetje blazen. Soms gaat de kat zelfs rollen over de vloer dus dat lijkt me een goed teken. Maar de katten durven nog niet echt beneden te zijn. Soms komt ee onverwacht 1 door de gang gesneld en dan heeft de hond dat eerder gezien dan ik en snelt ze erachteraan. Als ik nee roep stopt ze meestal en kijkt dan naar mij. Nu is de vraag hoe verder te handelen? We zijn nu 3 weken met zijn allen en we zitten al op cursus. Groetjes Els

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij doe je het goed hoor. En je beestjes ook. Drie weken is kort; gun ze wat meer tijd. En zorg ervoor dat de katten af en toe lekker beneden kunnen zijn zodat ze rond kunnen snuffelen en zodat je met ze kunt spelen zodat het ook echt weer HUN kamer wordt, bijvoorbeeld terwijl iemand anders lekker lang met de hond aan het wandelen is.

Antwoorden (1)

Uiteraard zullen ze best aan elkaar wennen, maar de lichaamstaal van een hond en kat is totaal verschillend. Als een hond kwispelt is ie blij, als een kat zijn staart beweegt......
Wat je moet zien te voorkomen, is dat jouw hond de kat gaat najagen. Het is normaal gedrag (iets wat beweegt daar ga je achterheen). Dus als je hond richting de kat gaat, roep je hem vrolijk bij je en geeft een beloning of je gaat even spelen met de hond. Zolang zowel de hond en de kat rustig zijn in elkaars omgeving is het prima. Zorg dat de katten altijd een plek hebben waar de hond niet bij kan komen.
Succes
jodyenboyke
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Ja PLUS.
Ik ben het met Jodyenboyke eens, komt allemaal goed. Heeft een beetje tijd en volle aandacht nodig.Je bent goed bezig.
Z512099
7 jaar geleden
+ voor de tip