Gaat onze kip nog eieren leggen?

We hebben 3 kippen gekocht in mei 2016. Twee daarvan begonnen al een paar dagen nadien te leggen, de andere legt nog steeds niet (3 maand later). Het is de grootste kip, ik denk dat ze allemaal even oud zijn. Zou het kunnen dat ze niet meer zal leggen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zou kunnen, maar ik zou het nog een poosje aanzien. De ene kip is de andere niet.
Soms krijgt een kip eileiderstontsteking of iets dergelijk, en legt dan nooit meer. Maar op jonge leeftijd is dat zeldzaam.
Maar hoe weet je welke kippen er leggen en welke niet? Ze zitten toch bij elkaar in één hok zeker?
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, maar we zien ze een voor een binnengaan in het hok en dan ligt er een ei. De grijze gaat niet binnen in de leghokken