Kan poes/kat transgender zijn ?

En als het kan moet je je poes dan een kat of een poes noemen of moet je hem anders noemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Utrecht
7 jaar geleden
Wat adviseert de psychiater van je kat/poes hierover?
Erna55
7 jaar geleden
@ Flipflop : waarom denk je dat de kat het gevoel heeft in een verkeerd lichaam geboren te zijn ?

Antwoorden (1)

Ja , ook bij katten (en eigenlijk alle zoogdieren) komen vormen van "intersexualiteit" voor, al is dat in de regel geen probleem omdat ze geen hinder hebben van culturele conventies, religieuze waanbeelden of politiek.

Het bekendste voorbeeld zijn de zogenaamde tortie toms of schildpadkaters ; dat zijn (voornamelijk) katers met een extra x-chromosoom, waardoor ze een kleurstelling hebben die normaal alleen bij vrouwtjes voorkomt. Soms vertonen ze ook meer "vrouwelijk" gedrag, of zijn onvruchtbaar. Ook vormen van hermafroditisme (geslachtskenmerken van beide seksen) komt bij katten voor.

(Schildpadkaters kunnen ook een chimaera zijn van twee verschillende eitjes die in een vroeg stadium zijn samengegroeid ; dat kunnen dezelfde of verschillende geslachten zijn geweest).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Kan niet plussen?? Je hebt wel een plus verdiend :s
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja het plussen en minnen lijkt een beetje gestoord te zijn de laatste dagen, Mij lukt het ook vaak niet (fatal error) en ik zie het ook terug in de ongebruikelijk kleine hoeveelheid plussen die ik de laatste dagen krijg....vandaaag wel weer iets beter dan gisteren.