Ik ben op zoek naar een goede anti roos shampoo voor katten. Heeft iemand ervaring hiermee en kan mij de juiste aanraden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Je moet een kat die schilfertjes heeft niet wassen, dat geeft maar stress, en bovendien pak je de oorzaak niet aan.
Een kat die roosjes heeft kan al enorm opknappen met wat zalmolie over het eten. Zalmolie kan je kopen bij de dierenspeciaalzaak. Daar kan je ook voer kopen wat speciaal is samengesteld om de huid en de vacht te ondersteunen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn poes heeft al zalmolie gekregen, helpt niet, daarom wil ik het aanpakken met een shampoo. Ik ga haar niet douchen, dat vind ze niet leuk. Een washandje vind ze niet erg. Iemand die goede ervaring heeft met een anti roos shampoo voor katten? Alvast bedankt
Ivana
7 jaar geleden
Ik zou naar Rieneke luisteren. Je kan wassen wat je wilt, maar als je de oorzaak niet wegneemt, ben je nog niet opgeschoten. Kan komen van stress of van een huidaandoening enz. Ga eventueel naar de dierenarts, die kan ook zien waar het probleem zit als het lichamelijk is. Rieneke plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus + Oorzaak aanpakken , niet alleen roos bestrijden.

Andere antwoorden (1)

komt van binnenuit , voeding aanpassen helpt oos.
Schilfers op de huid betekent heel vaak: roos.
Oorzaak: De oorzaken kunnen een hormoonziekte, allergie of parasieten zijn. Er moet naar de oorzaak gezocht worden en er moet een passende behandeling komen. Soms is er echter geen oorzaak te vinden.
Behandeling: Het is altijd belangrijk om de roos te bestrijden, omdat zich aan de schilfers veel ziekteverwekkers kunnen hechten. Door die grote hoeveelheid ziekteverwekkers op de huidis de kans op een huidinfectie veel groter. Een speciaal dieet met veel vetzuren helpt om de verhoogde schilfering tegen te gaan. Maisolie door het eten wil ook wel eens helpen. Wassen met een speciale anti-roos shampoo werkt doeltreffend, maar moet soms regelmatig herhaald worden en niet elke kat vindt wassen prettig.
Aangepaste voeding: Speciaal dieetvoer heeft vaak ook een goede invloed op de huid.
Druppels: Er is veilig anti-roos middel (Dermoscent). Door een pipet met olie op de huid te druppelen kan de schilfering worden tegengegaan wordt het herstel. Het is als standaardbehandeling te gebruiken bij katten met terugkerende roos.