Waarom heeft mijn hond Tepels op zijn penis?

Ik heb sinds enkele weken me aller eerste hond, en nu valt me op dat de tepels van mijn hond al relatief laag beginnen vergeleken bij andere honden, deze tepels lopen vervolgens door tot op zijn penis, / balzakje.

Ik heb dit wel eens eerder gehoord, maar op google is er niks over te vinden.
Heeft iemand wellicht een idee?

Graag hoor ik van jullie.
Bedankt!
Robert

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Extra tepels is an sich geen gevaarlijke "afwijking" die bij alle zoogdieren kan voorkomen, zelfs bij de mens. Ze bevinden zich wel altijd op de melklijst, en vaak zijn de extra tepels vrij rudimentair.

Als je dus de lijn van de tepels "doortrekt" tot bijna in de lies, en daar zit het extra tepeltje, is er niks aan de hand.

Heeft hij bultjes op andere plekken, dan even de dierenarts er naar laten kijken ; het kan ook iets met een lymfeklier zijn bijvoorbeeld.