Wat werkt het beste tegen vlooien en teken?

ik heb gehoord dat ze tegenwoordig overal tegen kunnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als honden eigenaar zult u vroeg of laat geconfronteerd worden met vlooien of teken bij uw huisdier. Wat te doen als u met dit probleem geconfronteerd wordt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij mijn kat werkt zo`n pipetje dat je tussen zijn schouders moet druppelen nog steeds erg goed! Als hij begint frequent te krabben, weet ik dat er weer vlooientijd is aangebroken. Na zo`n pipetje heeft hij gelijk geen krabneigingen meer en vlooien vind ik nooit!
amc
14 jaar geleden
Een vlooienband geeft vaak 2maanden bescherming tegen vlooi en teken.En met extra medicijnen of druppels bij de bouwmarkt is je huisdier zo compleet mogelijk beschermd.Toch is het vaak verstandig om een tekentang erbij te kopen voor als er wel eentje zich vastbijt.Hoe langer zo'n beest blijft zitten hoe meer schade die kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop altijd druppels (pipetjes) van het merk expot, maar helaas is dat alleen in Duitsland te koop voorzover ik weet. Wellicht kun je het via internet bestellen.

Expot werkt alleen tegen teken. Een dierenarts vertelde me dat je beter niet een middel tegen alles kunt nemen, omdat de werkzame stoffen dan veel minder zijn. Expot kost 25 euro voor 5 pipetjes. Je hond krijgt dan nog steeds teken, maar deze vallen er dood vanaf zonder dat ze geprikt hebben.
14 jaar geleden
Ik heb altijd Frontline gebruikt, en inderdaad ze blijven last van vlooien houden. Ben toen naar de dierenarts geweest en die zei dat ik beter een ander middel kon gebruiken, omdat de vlooien er resistent voor zijn geworden, omdat ik dit middel al zo lang gebruik. Ik dacht nog die dierenarts probeert me natuurlijk een nog duurder middeltje te geven, het is toch al zo duur allemaal.
Maar ze bleven maar krabben en ja ik heb toch maar het advies van de dierenarts opgevolgd en Advantage druppels gekocht. Ik moet zeggen ze helpen enorm goed, had ik veel eerder moeten doen. De honden zijn me er dankbaar voor, en ik ben opgelucht dat ik eindelijk van die vlooien ben verlost. Dus mijn advies is ga naar de dierenarts en koop Advangtage druppels.

Bronnen:
Eigen ervaring

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik gebruik nu Prac-tic spot-on 6 pipetten van de dierenarts is tegen vlooien én teken. Twee vliegen in een klap .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het tekenseizoen gebruik ik Tea Tree Oil. Een paar druppeltjes in het nekvel, op de rug en boven de staart. Sinds ik dit gebruik hebben mijn honden zo goed als nooit last van teken cq vlooien. (het is btw heel wat goedkoper dan die andere middelen, paar euro bij t Kruidvat) Maar wanneer ik met mijn honden ergens ben geweest waar andere honden giga onder de vlooien kunnen zitten(zoals bijv. een tentoonstelling) dan gebruik ik eenmalig prac tic verkrijgbaar bij de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vlooienband kopen of druppels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn vorige hond deed ik altijd iets van knoflook door 't eten en hij heeft maar een keer teken gehad dat was tijdens een vakantie en daar was een tekenplaag.Zelfs de mensen zaten onder.Verder heeft hij nooit vlooien of teken gehad.(Hij is bijna 19 geworden)
Nu heb ik een andere hond en ga 't met schapenvetknoflook proberen.Schapenvet is ook erg goed voor de vacht en darmen van de hond.