Wanneer word een puppy loops, hoe oud moet ze dan ongeveer zijn?

ik denk dat de categorie dieren moet zijn maar die staat er niet tussen..........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord op je vraag heb ik niet.. Ik heb geen verstand van dieren.. Maar een categorie huisdieren bestaat wel; onder Huis en Tuin..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welk ras heb je? of als het geen ras is, is het een grote of kleine hond?

Antwoorden (7)

De pubertijd.

Deze periode,waar de enen hond meer en de ander iets minder last van heeft vind plaats tijdens de 8/14 maanden.

Net als bij ons mensen probeert hij/zij de grenzen af te tasten en te verlegen.

Wees nu zeer consequent in uw opvoeding,dan komt u er "zonder kleerscheuren"door heen.

De hormoon huishouding begint zich nu ook te ontwikkelen.De hond wordt nu seksueel volwassen.Een teefje wordt loops,met de daar bij behorende gedrag veranderingen.En de reu begint zich territoriale gedrag te vertonen.Jammer genoeg doen veel mensen tijdens deze fase de hond de deur uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puppy's worden . beetje afhankelijk van het ras, na 1-11/2 jaar loops.
De pup is echter twee jaar PUP.
Deze puppyloopsheid, zoals hij ook wel genoemd wordt
moet NIET benut worden voor een dekking.
Probeer je loopse hondje daar dus tegen te beschermen.
Er bestaat wel een "morning after "behandeling die de pup zelf echter ook zeker geen goed doet.
Pas als een hond ruim 2 jaar oud is kan het gezond zijnde
een dracht aan.
Zelf ben ik erkende Cairnterrierfokker met 20 jaar ervaring.
Toch laten wij max een nestje per jaar komen om onze teefjes (3) zoveel mogelijk te ontzien.
Max eens per twee jaar mag het teefje een nestje krijgen en drie nestjes beschouwen wij als maximum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste loopsheid kan je vanaf 6 maanden verwachten bij kleine rassen, grote rassen na zo'n 8 1/2 tot 9 maanden. Je merkt het vanzelf, omdat je hond bij het uitlaten veel vaker plast dan normaal - dan zit het eraan te komen. Ook neemt de belangstelling van reuen duidelijk toe, en vaak begrijpt ze al die overdreven aandacht helemaal niet, omdat ze zelf ook niet zo precies weet, wat er allemaal met haar gebeurt....Lekker consequent zijn, 'rots-in-de-branding-roedelleider' spelen, en natuurlijk je teefje op de hoogtijdagen (ook al houd ze zich zelf schoon, als ze heeft liggen slapen vind je dan toch wel eens ergens een bloeddruppeltje op de vloer) goed aan de lijn houden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze labrador-pup is na 13 maanden loops geworden. Ik denk dat dat wel ongeveer standaard is gezien de reacties bij het dierenpension.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een teef zal normaal gesproken tussen de 9 maanden en 15 maanden voor het eerst loops worden. Een loopsheid duurt zo'n 3 weken en zal 2 x per jaar plaats vinden. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Is uw teef met 15 maanden nog niet loops geweest, dan is het raadzaam om haar door een dierenarts te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is sterk verschillend per ras. Jack Russell's kunnen al vanaf 6 maanden loops worden. Grotere honden vanaf 9 maanden, maar ook een eerste loopsheid bij 2 jaar is niet vreemd, al komt dat minder vaak voor.
Er zijn ook rassen die maar één maal per jaar loops zijn. Voor het ras dat je bedoelt, zou ik even de rasvereniging raadplegen. Vaak zijn die beter op de hoogte van de specifieke loopsheidtermijnen dan een willekeurige dierenarts.
Ivana
14 jaar geleden
Dit is sterk afhankelijk van ras. De ene hond wordt ook maar een keer per jaar loops en de andere misschien drie keer per jaar. Wat ook heel typisch is in bv. kennels of pensions/asielen, is dat wanneer er een teefje loops wordt de andere teefjes meestal snel volgen (hoeft niet!!!).

De beste manier om te bepalen of je hond loops is, is door haar gedrag te observeren en haar te temperaturen. Als je alleen let op de uitvloeiing dan ben je al te laat. Een loopsheid duurt 10 á 14 dagen.