Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer word een puppy loops, hoe oud moet ze dan ongeveer zijn?

ik denk dat de categorie dieren moet zijn maar die staat er niet tussen..........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord op je vraag heb ik niet.. Ik heb geen verstand van dieren.. Maar een categorie huisdieren bestaat wel; onder Huis en Tuin..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welk ras heb je? of als het geen ras is, is het een grote of kleine hond?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

De pubertijd.

Deze periode,waar de enen hond meer en de ander iets minder last van heeft vind plaats tijdens de 8/14 maanden.

Net als bij ons mensen probeert hij/zij de grenzen af te tasten en te verlegen.

Wees nu zeer consequent in uw opvoeding,dan komt u er "zonder kleerscheuren"door heen.

De hormoon huishouding begint zich nu ook te ontwikkelen.De hond wordt nu seksueel volwassen.Een teefje wordt loops,met de daar bij behorende gedrag veranderingen.En de reu begint zich territoriale gedrag te vertonen.Jammer genoeg doen veel mensen tijdens deze fase de hond de deur uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puppy's worden . beetje afhankelijk van het ras, na 1-11/2 jaar loops.
De pup is echter twee jaar PUP.
Deze puppyloopsheid, zoals hij ook wel genoemd wordt
moet NIET benut worden voor een dekking.
Probeer je loopse hondje daar dus tegen te beschermen.
Er bestaat wel een "morning after "behandeling die de pup zelf echter ook zeker geen goed doet.
Pas als een hond ruim 2 jaar oud is kan het gezond zijnde
een dracht aan.
Zelf ben ik erkende Cairnterrierfokker met 20 jaar ervaring.
Toch laten wij max een nestje per jaar komen om onze teefjes (3) zoveel mogelijk te ontzien.
Max eens per twee jaar mag het teefje een nestje krijgen en drie nestjes beschouwen wij als maximum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden