Is manderijn ongezond voor een dwerghamster?

Ik zorg 1 week voor een dwerghamster en omdat ik geen appel meer had en hem een beetje iets anders wou geven dan graan heb ik een stuk mandarijn geven. Maar nu vraag ik mij af of dat wel goed was. Dit is waarschijnlijk een heel stom vraag maar toch. Weet iemand het a.u.b.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

je vraag is #juist# niet stom!!
vaak geven mensen hun dieren dingen die ze helemaal niet goed voor ze zijn dus het is juist goed dat je hierbij stil staat

ze mogen het hebben maar ze vinden het vaak zuur dus niet elke hamster eet het even graag.

voor alles wat je je hamster als extra'tje geeft: geef kleine stukjes. om te voorkomen dat ze problemen krijgen met de 'race-kak' maar ook omdat voer wat niet droog is en blijft liggen een voedingsbodem is voor 'dingen' die je niet in je hok wil hebben.

(hamsters laten het niet liggen wat ze niet willen, maar verstoppen het zodat je kan denken dat het op is)

dus als je wat geeft geef het dan niet als vervanging 'van' (ze eten hoofdzakelijk granen) maar echt als extra (gezonde) lekkernij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was maar een klein stukje, en hij lust het wel. Ik was gewoon ongerust want ik hou veel van dieren. En je weet nooit waar zo een klein diertje ziek van kan worden, heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ja, dat mag, maar je hebt kans dat hij het niet lekker vindt. Niet te veel geven, een stukje is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt,ja het was maar een klein stukje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hij vond het lekker!
Mandarijnen zijn heel gezond voor knaagdieren dus ook voor jouw hamster. Van groenvoer krijgen zo nog weleens diaree maar vaak niet van mandarijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, het stelt mij gerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!